Logga in

Logga in

X
X

Välj språk och valuta

Svenska (SEK)
English (EUR)

FAQ

 

VILKA BETALNINGSMETODER FINNS?                     
I Sverige använder vi KLARNA Checkout, med betalning via kort, faktura eller direktbetalning via internetbank, eller PayPal. I övriga länder använder vi PayPal.


HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN OCH VAD KOSTAR DET?
Vårt mål är attt skicka dina varor så snart som möjligt, ofta samma dag! Leveranstid kan variera mellan 2-5 dagar, beroende var du bor och hur högt ordertryck vi har. Notera att leveranstiden kan bli längre i samband med helgdagar och under kampanjer.

Standardleveranstid och kostnad:
Sverige 2-5 arbetsdagar – fri frakt
Europa 4-8 arbetsdagar – 8 €
Utanför Europa 10-15 arbetsdagar– 11$ 



MIN ORDER HAR INTE KOMMIT, VAD GÖR JAG?
Kontakta oss på store@gavelo.se, skriv ditt ordernummer i ämnesraden. Vi återkommer så snart vi kan, vanligtvis inom 24 timmar.

 

HUR RETURNERAR/BYTER JAG EN VARA?
Du har rätt att returnera en beställning inom 14 dagar från att du mottagit den. Denna rätt gäller dock under förutsättning att produkten är i oförändrat skick. Returer och byten skickas till Gavelo AB, Bivägen 4, 66341 Hammarö, Sverige. Retur bekostas av dig. Ersättningsvaror vid byten skickas från Gavelo med fri frakt. Vänligen notera att samtliga varor som returneras ska vara i samma skick som när du fick varan, och skickas tillsammans med samtliga lappar, förpackning etc. Bifoga en lapp med ditt ordernummer samt information om vad returen gäller. Om det är ett byte, glöm inte skriva vad du önskar byta till (vara och storlek). Kostnaderna för att skicka tillbaka produkterna betalas av dig. Om en försändelse skadas under transport till dig, ska Gavelo kontaktas inom 14 dagar från att du mottagit försändelsen.


KAN JAG ÅNGRA EN LAGD ORDER?
Om du är snabb och vi ännu inte skickat din order kan vi hinna avboka den. Skicka ett mail till oss omgående på store@gavelo.se

 

JAG VILL TA DEL AV SENASTE NYTT FRÅN GAVELO!
Kul! Registrera dig för vårat nyhetsbrev så kommer du ta del av exklusiva erbjudanden och andra rabatter. Följ oss även på Instagram och Facebook!


FÅR JAG EN ORDERBEKRÄFTELSE NÄR JAG LAGT MIN ORDER?
Ja, när du har handlat klart och lagt din order kommer vi att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du angav när du la din order. Om du inte har fått nån bekräftelse, kontrollera så att den inte hamnat i skräppostmappen eller kontakta oss på store@gavelo.se.

 

TILLKOMMER DET NÅGRA SKATTER ELLER ANDRA KOSTNADER?
Order till länder utanför EU kan vara belagd med mervärdesskatt, importkostnader och/eller skatter. Dessa kostnader adderas när din order når land för leverans. Paket skickas i enlighet med Incoterm Delivered Duties Unpaid (DDU). Detta innebär att vi inte hanterar moms/skatter/importkostnader för order utanför EU och vi kan därför inte förutse vilka eventuella kostnader som kan tillkomma. Om din order blir belagd med denna typ av kostnader måste dessa betalas för att din order ska kunna passera tullen i det aktuella landet. Vänligen kontakta Tullen i ditt land för ytterligare information.


Love

Gavelo